برگزاری اولین همایش آموزشی روابط عمومی های استان در سال جهاد اقتصادی

اولین همایش آموزشی مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی استان در سال جهاد اقتصادی، در محل تالار فرهنگیان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد به نقل از خبرگزاری شبستان، محمدکاظم رحیمی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، اظهارداشت: هر اندازه اجتماعات پیشرفته تر و توانمندتر باشند نیاز آنان به ارتباطات گسترده تر و بیشتر است و در جهان آینده باید اخلاق و ارزش های اسلامی بر این روابط حاکم باشد.

 وی با بیان اینکه جهان آینده بر اساس اخلاقیات اداره می شود، ادامه داد: بشر آینده پس از آزمون و خطاهای فراوان توکل و توسل به اخلاقیات و رویکرد جامع و کامل به دین را راه نجات خود تشخیص و عمدتا از راه شناخت درونی به جامعه عدل جهانی و استقبال از امامت حضرت ولی عصر(عج) خواهد رفت.

 مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد، اخلاقیات را حاکم کننده در عرصه اداری و روابط اجتماعی ذکر کرد و افزود: کسانی که به اخلاق متوسل شوند و نمونه ای متعادل از روابط اخلاقی را داشته باشند موفق ترین ها در حوزه کاری خود می باشند.

وی با تاکید بر اینکه لحظه لحظه کار ما باید با اخلاق وارزش های اسلامی همراه باشد، ادامه داد: باید اخلاقیات و ارزش های اسلامی بر ارتباطات ماحاکم باشد.

رحیمی نژاد در توصیف رفتار اخلاق محور در ارتباطات وروابط عمومی، گفت: نباید نسبت به مسائلی که چندان واقعیت ندارد بزرگنمایی کنیم باید درمقابل مسائلی که خود به آن چندان اعتقاد نداریم بر مسائل و نقاط دیگر توجه داشته باشیم.

 مدیرکل آموزش و پرورش یزد، خواستار مستند سازی در بحث روابط عمومی ها شد و افزود: اکنون تاریخ چندان مستندی در ادارات ما وجود ندارد به طور نمونه چیزی کمتر از 20درصد از عملکرد دستگاه ها در دوران 8 سال دفاع مقدس موجود است و روابط عمومی می تواند در این زمینه گام های مثری بردارد.

 رحیمی نژاد همچنین با بیان اینکه هیچ کس بهتر از خود روابط عمومی ها نمی توانند در زمینه اصلاح نگاه ها به روابط عمومی گام بردارد، خاطرنشان کرد: برخی روابط عمومی را مسئول تشریفات و برگزاری مراسم می دانند در حالیکه روابط عمومی مسئله تخصصی است که هر دستگاهی به آن شدیدا نیازمند است.

 وی همچنین خواستار بهره مندی از تکنولوژی های جدید در کار روابط عمومی شد و افزود: سرعت تغییرات در حوزه روابط عمومی بسیار زیاد است و افرادی که از این امکانات نهایت استفاده راببرند موفق هستند و در این زمینه اسفاده از تجربیات می توانند بسیاری از خلا ها را پر کند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد، با اشاره به نزدیک بودن هفته معلم، افزود: هفته معلم به معنای ارج نهادن به علم، علم آموزی و علم آموختن و تعلیم وتربیت در جامعه است.

وی خواستار برگزاری مراسم هایی در ادارات مختلف به مناسبت بزرگداشت هفته معلم به عنوان یک کار فرهنگی شد و گفت: اگر دستگاهی مراسمی برگزار نمی کند حداقل می تواند برنامه هایی در خصوص معرفی شخصیت شهید مطهری داشته باشد.

در ادامه این نشست دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد با گرامیداشت سال جهاد اقتصادی گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)  بر جهاد اقتصادی نشان از اهمیت این موضوع در شرایط کنونی دارد. قائم محمدی افزود: جهاد اقتصادی در حقیقت تکمیل کننده اصلاح الگوی مصرف و کار و همت مضاعف است و مقام معظم رهبری نیز با تدبیر حکیمانه خود امسال را به سال جهاد اقتصادی نامگذاری کرده اند.

وی با اشاره به مناسبتهای روز پرستار، روز معلم، روز کارگر، 5 اردیبهشت سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس و... بر گرامیداشت هر چه مطلوب تر این مناسبت ها توسط روابط عمومی نهادها و ادارات دولتی تاکید کرد.

مشاور استاندار با قدردانی از همکاری سازنده روابط عمومی دستگاههای اجرایی با پورتال خبر استان یزد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 500 خبر برای این پایگاه خبری ارسال شده است که این موضوع نشان از همکاری مسئولانه روابط عمومی های استان دارد.

وی در پایان از تلاشها و خدمات دست اندر کاران عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی استان و خبرنگاران و اصحاب جراید قدر دانی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا